Specifieke opleiding Nederlands

Taaltraining klachten behandelen in het Nederlands.

Flag Dutch
Jouw ideale language learning mix

Over de opleiding Klachtenbehandeling in het Nederlands.

Je doet er alles aan om klachten te voorkomen natuurlijk. Maar wanneer ze je toch bereiken, ga je er constructief mee aan de slag. Het is tenslotte een kans om bij te sturen en nog beter te doen. Je luistert naar het verhaal van je klant en verwoordt het juiste antwoord. Dat doe je met zin voor nuance en met positief taalgebruik, voor een geweldige klantervaring. Dat is echter al een uitdaging in je moedertaal. Wat als je dat ook in het Nederlands moet doen?

Quote grey_background_no shadow
  1. 01
    Klachten behandelen Engels

    Iets voor jou?

    Je hebt een gevorderd taalniveau in het Nederlands. In vertrouwde situaties spreek je met andere woorden al vrij vlot. Maar je wilt de bezorgdheid van je klant ook in het Nederlands perfect begrijpen - en je antwoord helder overbrengen. Een klacht hoeft niet negatief te zijn. Dus wil je de uitdaging ombuigen tot een opportuniteit. Zo kan je de relatie met je klant verstevigen én voelt hij zich begrepen.

  2. 02
    Klacht behandelen in het Engels

    Wat kan je na deze opleiding?

    • Actief luisteren.
    • Een klacht opvangen.
    • De juiste communicatiekanalen gebruiken om een klacht te behandelen.
    • Net die sleutelzinnen gebruiken waardoor de klant zich begrepen voelt.
  3. 03
    Klachten behandelen Frans

    Extra communicatie skills boosten tijdens je opleiding Nederlands?

    Je opleiding Klachten behandelen in het Nederlands vullen we aan met extra e-learning modules van CrossKnowledge. Dankzij deze korte learning snacks boosten we je customer service verder. 

    Wat kan je verwachten?

    • Omgaan met klachten: een vierstappenplan.
    • Hoe maak je van een probleem een opportuniteit?
    • Hoe maak je een verschil met empathie?
Jouw ideale language learning mix

Hoe gaan we te werk?

In de opleiding Klachten behandelen in het Nederlands streven we naar excellente customer service. Van elke uitdaging maken we een opportuniteit.

Hoe doen we dat? Via een taaltraining op maat van jouw noden. 

01
Icon_screening

Screening.

Wil je starten met een taalopleiding Nederlands? Dan bellen we jou eerst even op voor een korte screening. Zo kunnen we je huidige taalniveau bepalen, leren we je doelen kennen en kan je ons jouw verwachtingen vertellen. Met die informatie zoeken én vinden we de taaltrainer die bij je past.
02
Icoon tandwiel

Mix voorstellen.

Een taalopleiding op maat samenstellen, dat doen we niet zomaar. We willen dan ook heel wat van je weten. Wil je face-to-face les krijgen, of verkies je een virtuele cursus? Leer je het liefst alleen - of net in groep? Kies je voor e-learning of net niet? Het antwoord op al die vragen helpt ons om jouw perfecte Language Learning Mix uit te werken.

03
icons (2) - kopie-1

Van start!

Valt je Language Learning Mix in de smaak? Dan kunnen we starten. Eerst zoeken we de taaltrainer die aansluit bij jouw taalniveau, doelen en profiel. Tijdens de lessen staan jouw bedrijf, je product of dienst en jouw cases centraal.

TESTIMONIALS

Wat onze klanten & cursisten zeggen.

Wij zijn blij met de pro-active, flexibele houding van BLCC. In no-time werden onze lessen Nederlands online opgezet zodat onze werknemers konden blijven leren. Ondanks het feit dat de cursisten het contact met medestudenten en trainer misten, zorgde het enthousiasme en de gedrevenheid van de trainer voor een volwaardige en effectieve online leerervaring.
Het enthousiasme en de gedrevenheid van de trainer voor een volwaardige en effectieve online leerervaring.
Om een eenvoudig gesprek met mijn medewerkers te kunnen voeren, vind ik het belangrijk om de taal te spreken van het land waarin ik werk. Ik vind mijn taaldocente heel professioneel. Ze past de lessen aan aan mijn leerstijl.
Lessen aangepast aan mijn leerstijl.
Gezien de COVID-19 maatregelen, waren we op zoek naar korte trajecten met snelle opstart, die onze mensen van thuis konden volgen. We leerden de afstandlessen bij BLCC kennen, waarop we dankzij ons vormingsfonds Co-Valent beroep kunnen doen. De ideale oplossing vandaag: snelle opstart, individuele trajecten, die op maat van niveau en de doelen van onze medewerkers zijn, korte trajecten van 10 uur die nog kunnen worden verlengd. Bovendien kunnen de mensen ook gedurende 1 jaar verder hun taalkennis verbeteren dankzij het e-learning platform van BLCC!
Roche zet in op virtuele taaltrainingen.
Dankzij de uitstekende samenwerking met BLCC konden we al voor de tweede keer een succesvol traject met nieuwe Franstalige collega’s afleggen. Hun flexibiliteit, creativiteit en gedrevenheid maakt hierin zeker het verschil!
Rekruteren in het buitenland
De cursussen van BLCC zijn efficiënt en afgestemd op jouw specifieke behoeften. Ik heb een cursus Nederlands en een cursus Frans gevolgd, met het doel een examen van niveau B1 af te leggen. Bij de cursus Nederlands bereidde de leraar ons in 6 maand voor op het examen. Elke les was anders, interessant en zeer nuttig. Wij konden vol vertrouwen onze examens ingaan met de sterke basis en het taalkundige advies dat wij gekregen hadden. Ik haalde het hoogst mogelijke cijfer voor het examen.
Ik haalde niveau B2
I cannot stress enough how beneficial this course has been for improving my communication with Dutch clients. As a non-native speaker, it was a must for me. I wholeheartedly recommend it! The course provided quick and clear answers to all my questions, allowing me to easily construct proper conversational structures that I now use as standard examples during interactions with customers. Thanks to this, I feel more confident and have a greater impact in my job. I am better understood, and my pronunciation of sentences has significantly improved. This course has truly transformed my language skills in Dutch.
I feel more confident and have a greater impact in my job.
Ik werk ondertussen al bijna 2 jaar als marketeer voor BLCC en ben nog elke dag zo blij met de stap die ik toen gezet heb. Een job waar je elke dag voldoening uit haalt, is sowieso al goud waard. Maar het is nog zoveel beter als je terecht komt in een warm en enthousiast team dat altijd voor elkaar klaar staat. Vanaf dag 1 was het duidelijk dat BLCC een tweede thuis voor mij zou worden en ik hoop nog vele jaren deel uit te mogen maken van dit topbedrijf!
Charlotte Speecke - Marketeer
Meer dan 15 jaar op de teller en nog geen seconde spijt van mijn beslissing! Elk jaar is anders, elke dag is anders, want de opleidingswereld staat niet stil. Werken bij BLCC is elke dag leren en ontdekken, en die reis samen beleven met fantastische collega’s en dito trainersteam. Samen gaan we die ‘extra mile’, voor onze klanten, cursisten en onze trainers!
Stephanie Deblaere - Training Advisor
Als Account coördinator bij BLCC kan ik zowel mijn organisatorische als mijn taalskills optimaal inzetten. Je staat dagelijks in contact met trainees en leert hun (taal)behoeften begrijpen, om ze daarna te matchen met de perfecte taaltrainer. De tijd die, naast het werk, wordt vrijgemaakt voor het team maakt alles uiteraard nog zoveel aangenamer!
Jana De Witte - Account coordinator
BLCC is een unieke werkplek waar ik elke dag met plezier naartoe ga en me volledig op mijn gemak voel. Iedereen is bereid om elkaar te helpen en te ondersteunen, echt een topteam! Na 5 jaar bij BLCC ben ik als persoon en als professional enorm gegroeid, omdat BLCC ook echt investeert in zijn mensen. Iedere week komt er ook wel een nieuwe uitdaging/ kans op mijn pad. En dat maakt dat het bij BLCC nooit saai is. Kortom bij BLCC voel ik me echt thuis.
Sarah Debels - Finance & HR
Ik werk sinds 10 jaar bij BLCC en dat alleen zegt al heel veel, denk ik. Voor mij is het een mix van factoren die hier werken zo leuk en uitdagend maken. Als sales is het natuurlijk extra belangrijk dat je helemaal staat achter een bedrijf zodat je dat ook kan overbrengen naar je klanten: een innovatieve kwaliteitsspeler waar de mensen ook echt centraal staan. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat ik na tien jaar nog steeds met evenveel enthousiasme aan het werk ben: een schitterend trainersteam dat steeds groter en veelzijdiger wordt, een heel leuke werksfeer, een vlakke structuur waarbij je het gevoel hebt dat echt elk individu telt en we samen gaan voor 1 gemeenschappelijk doel: BLCC, ons trainersteam en de medewerkers doen groeien!
Lore De Grauw - Training Advisor
Heel vlotte kennismaking met Nynke, zij neemt de tijd om het doel en de verbeteringsmogelijkheden te identificeren als ook actiepunten af te stemmen.
Duidelijke actiepunten

Zijn er nog vragen?

Wat fijn dat je de opleiding ziet zitten. Voordat we echt van start gaan willen we je eerst even bellen voor een screening. Zo komen we te weten wat je huidige taalniveau is en welke doelen je hebt.


Plan een telefonische afspraak wanneer het jou past met één van onze Training Advisors.

BLOGBERICHTEN

Artikels die inspireren.

Meer weten over hoe je een taal leert? Hoe je als bedrijf een strategisch taalbeleid opzet? Waarom je e-learning moét inzetten? Of gewoon hoe werkt BLCC die ideale Language Learning Mix uit in de praktijk? Ontdek hier al onze artikels en laat je inspireren.

  • Waarom on-demand taalcoaching een meerwaarde is voor jouw team
    Waarom on-demand taalcoaching een meerwaarde is voor jouw team

    Een aantal problemen belemmeren vaak de ontwikkeling van een positieve attitude ten opzichte van het leren van talen binnen organisaties. Herken jij ze?

    Lees meer
  • Waarom actief leren de beste methode is om talenkennis te onderhouden
    Waarom actief leren de beste methode is om talenkennis te onderhouden

    In deze blogpost gaan we dieper in op wat 'actief leren' nu precies inhoudt en onderzoeken we de voordelen van actief leren bij taalverwerving.

    Lees meer
  • Bereid je voor op een sollicitatiegesprek in het Duits
    Bereid je voor op een sollicitatiegesprek in het Duits

    Met de juiste voorbereiding en wat extra oefenen kun je ervoor zorgen dat je met vertrouwen aan het gesprek start, ook in het Duits!

    Lees meer
  • Boost je onderhandelingen in het Nederlands
    Boost je onderhandelingen in het Nederlands

    Heb je binnenkort een onderhandeling in het Nederlands? Dan hebben we voor jou een lijst samengesteld van meer dan 50 sleutelzinnen die je kunnen helpen.

    Lees meer
  • Versterk jouw team: voordelen van flexibele taalondersteuning
    Versterk jouw team: voordelen van flexibele taalondersteuning

    Ontdek hoe flexibele, online taalondersteuning jouw team kan helpen om hun zakelijk Engels en communicatieve vaardigheden te verbeteren.

    Lees meer
  • De toekomst van taaltraining: gepersonaliseerd, flexibel en snel
    De toekomst van taaltraining: gepersonaliseerd, flexibel en snel

    De toekomst van zakelijke taaltrainingen draait om personalisatie, flexibiliteit en snelheid. Deze vijf trends kunnen jouw taaltraining een boost geven.

    Lees meer
  • Investeer in levenslang leren voor jouw persoonlijke groei
    Investeer in levenslang leren voor jouw persoonlijke groei

    Levenslang leren is essentieel voor jouw persoonlijke en professionele groei. Zo kan je je inspanningen richten op het ontwikkelen van je taalvaardigheden.

    Lees meer
  • Geef je presentatieskills in het Frans een boost
    Geef je presentatieskills in het Frans een boost

    Met vertrouwen presenteren kan je leren, ook in het Frans. Met deze 5 tips maak ook jij indruk op iedereen tijdens je volgende presentatie in het Frans.

    Lees meer
  • Hoe groet je iemand formeel in het Frans
    Hoe groet je iemand formeel in het Frans

    Een van de meest elementaire elementen van sociaal contact op het werk is iemand begroeten. We geven je enkele nuttige uitdrukkingen in het Frans.

    Lees meer
  • HR-frustraties overwinnen bij zakelijke taaltrainingen: 4 oplossingen
    HR-frustraties overwinnen bij zakelijke taaltrainingen: 4 oplossingen

    In deze blog verkennen we 4 veelvoorkomende frustraties waarmee HR-teams te maken krijgen bij taaltrainingen en de concrete stappen om ze te overwinnen.

    Lees meer
  • De voor- en nadelen van online taal leren
    De voor- en nadelen van online taal leren

    Wat zijn de voor- en nadelen van online taal leren? Maak een weloverwogen beslissing nemen over de beste manier om je taalvaardigheden te verbeteren.

    Lees meer
  • De kracht van leren in the flow of work
    De kracht van leren in the flow of work

    De overstap van traditioneel leren naar leren in the flow of work brengt verschillende voordelen met zich mee die de manier waarop je taal leert revolutioneren.

    Lees meer
  • Hoe schrijf je een goede Out of Office in het Duits
    Hoe schrijf je een goede Out of Office in het Duits

    Ga jij met vakantie? Voor je je computer kan sluiten, staat je nog één ding te doen: je Out of Office instellen! Maar hoe doe je dat in het Duits?

    Lees meer
  • Tips voor het schrijven van zakelijke e-mails in het Nederlands
    Tips voor het schrijven van zakelijke e-mails in het Nederlands

    In elke taal, ook in het Nederlands, gelden er andere regels voor het schrijven van een zakelijke-mail. We zetten we de belangrijkste regels op een rijtje.

    Lees meer
  • Hoe zeg je sorry in het Engels op een professionele manier
    Hoe zeg je sorry in het Engels op een professionele manier

    Do you want to apologize in English without just saying sorry? You can concey remorse and express regret in a tactful and effective manner

    Lees meer
Neem contact op

Heb je nog vragen over de opleiding?

Zit je nog met brandende vragen over de opleiding klachten behandelen in het Nederlands? 

Contacteer één van onze Training Advisors via onderstaand formulier. We helpen je graag verder.