Een kort telefoontje naar een collega, enkele vragen beantwoorden van een klant, een snelle update vragen aan een leverancier ...
Als professional is een telefoontje een uiterst efficiënte manier om snel informatie te krijgen of mensen te woord te staan. We telefoneren zo ontzettend vaak, staan iedereen te woord - zonder dat je die persoon ziet.
En dat is een uitdaging die we soms onderschatten! Je mist namelijk een cruciaal deel van de communicatie: de mimiek en de lichaamstaal. In je moedertaal voel je de nuances aan. Maar kan je dat ook in het Frans - of besluipt je dan toch een spreekangst?
Met onze taalopleiding Telefoneren in het Frans boosten we je telefoneer skills.
Onze opleiding Telefoneren in het Frans.
Je spreekt al vrij vlot Frans in vertrouwde situaties. Toch merk je dat je met minder impact kan communiceren door de taal.
Een persoonlijk gesprek (face-to-face) in het Frans voeren, is voor jou geen probleem. Maar als je de telefoon moet opnemen, voel je je toch onzeker en verloopt de communicatie minder vlot.