Elindus is een 100% Belgische energieleverancier opgericht in 2012. Vandaag heel sterk actief in Vlaanderen op de industriƫle markt. Hun ambitie: de zuidelijke helft van het land ook overtuigen van de visie op lange termijn. Een nieuwe regio aanboren heeft een impact op het hele team: van verkoop naar klantendienst tot callcenter en boekhouding. Iedereen zal op zijn niveau, binnen zijn functie communiceren met Franstalige klanten of leveranciers. Maar wie moet wat kunnen?
Dat deden we in samenspraak met de L&D Manager en de CEO van Elindus. In een overleg met hen, legden we de functieprofielen vast en koppelden we daaraan de vaardigheden die zij nodig hadden om hun functie met impact te kunnen uitoefenen. BLCC maakte de vertaling van vaardigheid naar taalniveau (ERK). Het einddoel was bepaald.
Maar waar staan we op vandaag? We ontvingen een lijst met gegevens van de deelnemers, hun functie met daaraan gekoppeld einddoel en vaardigheden. De screening deden we telefonisch. We bepaalden de mondelinge vaardigheid van meer dan 50 medewerkers. Omdat schrijfvaardigheid ook belangrijk was, vroegen we iedereen ook om een schrijfopdracht te maken.
Elindus is niet voor niets een sterke groeier op de energiemarkt ! Ook in dit project zijn we keihard gegaan voor een snelle en efficiƫnte aanpak. Hun enthousiasme gaf ons energie :-)!
Na de training ontving Elindus een overzicht van de bereikte eindniveaus. Heel wat medewerkers behaalden het einddoel. Voor een aantal adviseren we bijkomende coaching op maat. We laten ze niet los, tot iedereen het einddoel heeft bereikt.
Dankzij de steun van ESF kon Elindus dit project op poten zetten. Meer weten?