BLCC Blog | Lees de laatste artikels en verhalen

Zakelijk telefoneren: +50 standaardzinnen in het Engels

Geschreven door Charlotte Speecke | 6-nov-2024 8:43:15

Telefoneren in het Engels, zeker als het voor je werk is, kan je soms onzeker doen voelen. Ook al bereid je je voor, je weet nooit hoe je gesprekspartner zal reageren en wat dan? 

Door gebruik te maken van standaardzinnen die je als kapstok kan gebruiken kom je tijdens je zakelijke telefoongesprekken niet voor verrassingen te staan.

Wij maakten een lijst van de meest nuttige standaardzinnen die je zullen helpen bij je zakelijke telefoongesprekken in het Engels!

 

De telefoon opnemen in het Engels.

Als de telefoon gaat en jij moet opnemen, kan je volgende sleutelzinnen gebruiken:

Een zakelijke telefoon beantwoorden in het Engels
  • Hello / Good morning / Good afternoon. (Your name) speaking, how may I help (you)?

  • Hello / Good morning / Good afternoon. (Your name) speaking.

  • Hello / Good morning / Good afternoon, you've reached (company). This is (your name) speaking. How may I help (you)?

  • Could / May I ask who's calling, please?

  • I'm sorry, I didn't catch your first name.

  • Can I ask what it is concerning?

  • I'm sorry, you've got the wrong number.

 

Een zakelijke telefoon doorverbinden in het Engels
  • I’ll connect you to my colleague. She/he should/will be able to help (you).

  • Please hold the line. I’ll connect you to my colleague.

  • Would you like me to put you through to (name)?

  • Let me transfer you to (name)'s extension.

  • Could you please hold?

  • Thank you for holding.

  • I'm sorry to keep you waiting.

  • I'm sorry, she/he's not here today. Can I take a message?

  • I'm afraid she/he's not available at the moment. Can I take a message?

  • I'm afraid she/he's on another line. 

  • I'm sorry, she/he's in a meeting right now.

  • I'm sorry, she/he's away from the office and won't be back until next week.

  • Can I take a message?

  • Shall I ask her/him to call you back?

  • I'll give her/him your message as soon as she/he gets back.

  • I'll ask her/him to call you as soon as she/he gets back.

 

Een beller om extra informatie vragen in het Engels
  • Could you spell that for me, please? / How do you spell that, please?

  • Let me see if I got that right.

  • I'm not sure I understand. Did you mean ...?

  • Could you send me an email with the detailed offer?

  • I don't have that information right now. Can I call you right back?

  • Can I call you back this afternoon / tomorrow / next week?

  • I'm afraid I can't give you that information.

  • Sorry, but I'm not allowed to give details about that. 

 

Een beller vragen om iets te herhalen in het Engels
  • I'm sorry, I can't hear you. Could you repeat that please?

  • I'm sorry, the line is quite bad. Could you please say that again?

  • Would you mind speaking up a bit? I can't hear you very well.

 

 

Een contactpersoon bellen in het Engels.

Bel je zelf een contactpersoon op, dan kan je deze standaardzinnen gebruiken om het gesprek te starten:

Een zakelijk contact bellen in het Engels
  • Hello / Good morning / Good afternoon, this is (your name) from (company). 

  • Hi (person's name), this is (your name). How are you?

  • I'm calling to ask about/discuss/clarify ...

  • Could you tell me ...

  • I just wanted to ask ...

  • I'm calling to follow up on ...

  • I'm returning your call about ...

  • I'm sorry, to phone so early in the morning (but…)

  • I'm sorry, to ring again so soon (but…)

  • I'm sorry, to trouble you again (but…)

 

Iemand terugbellen na een gemiste oproep
  • I'm sorry, it took me so long to get back to you. 

  • I'm sorry, I missed your call earlier.

  • So sorry, I just saw your missed call.

  • I'm sorry, I couldn't pick up your call.

 

De receptie van een bedrijf bellen in het Engels.

Heb je geen rechtstreekse gegevens van je contactpersoon en moet je eerst de receptie van het bedrijf bellen, dan kan je deze standaardzinnen gebruiken:

De receptie van een bedrijf bellen in het Engels
  • Hello / Good morning / Good afternoon, this is (your name) from (company). 

  • Hi, this is (your name) from (company).

  • May I speak to (person's name).

  • I'd like to speak to (person's name), please.


 

Reageren als je contactpersoon niet beschikbaar is
  • That’s okay, I’ll (just) call again later.

  • When is she/he going to be back? 

  • Do you know when she/he will be available?

  • Could you please take a message? Please tell (person's name) that ...

  • Could you please take a message and let her/him know that ...

  • Could you tell him/her that I called, please?

  • Could you ask him/her to call me back, please?

  • Actually, it’s quite urgent. Could you give me her/his mobile number?

  • Is there anyone else I can speak to about…?

 

Een zakelijk telefoongesprek beëindigen in het Engels.

Wil je het telefoongesprek afronden en beëindigen? Met deze sleutelzinnen sluit je je gesprek soep af in het Engels: 

Een zakelijk telefoongesprek in het Engels beëindigen
  • I will follow up with the requested information soon.

  • I will keep you updated on our progress.

  • Thank you (very much) for your time.

  • Thanks for calling /your call.

  • Thank you very much for your help.

  • That’s been really helpful, thanks.

  • Have a good day/evening.

 

Met de hulp van deze standaardzinnen begin en eindig je voortaan met een gerust hart een telefoongesprek in het Engels.

Wees niet langer onzeker bij het beantwoorden van een zakelijke telefoon in het Engels en ga vanaf nu voor vlotte en effectieve communicatie!

 

Heb jij hulp nodig om vlotter te kunnen telefoneren in het Engels?

Heb je meer gerichte ondersteuning of coaching nodig om vlotter te kunnen telefoneren in het Engels? Dan kan je bij Squidll terecht bij een van onze taalcoaches.

Samen met je coach leer je handige woordenschat en standaardzinnen die van toepassing zijn voor jouw job en oefen je telefoongesprekken waar jij vaak mee geconfronteerd. 

Voor je het weet neem je zonder aarzelen je telefoon op!